Ciasto czekoladowe

Ciasto z ukrytych w słoiczku białek zaskoczyło mnie swoją delikatnością i smakiem. Szybko się robi. Jest bardzo proste, co tu dużo mówić idealne. Na brzydką pogodę za oknem i na ładną też. Polecam dla łasuchów i nie tylko. Zapraszam do wypróbowania przepisu i każdemu się uda. Tak samo dobre jak brownie ale lżejsze. Idealne do kawy, herbaty czy szklanki mleka. Na śniadanie i podwieczorek a także na każdą inną chwilę. Na dobry i zły humor, ten zły od razu ulegnie poprawie!

Składniki:
100 g masła (temp. pokojowa)
200 g cukru
50 g kakao
100 g mąki
8 białek

Dodatkowo:
tabliczka mlecznej czekolady, 
50g masła
płatki migdałowe do posypania

Miękkie masło utrzeć z cukrem. Dodać kakao i mąkę, zmiksować.  Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie wmieszać do masy kakaowej. Formę okrągłą, o max. średnicy 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wlać ciasto do przygotowanej formy i wstawić do nagrzanego do 180 stopni piekarnika. Piec około 30-40 minut (do suchego patyczka). Po wystygnięciu ciasto oblać polewą czekoladową i od razu posypać płatkami migdałowymi (uprzednio uprażonymi na suchej patelni i wystudzonymi). Polewę robię rozpuszczając czekoladę z masłem w miseczce na parze.
 

Komentarze

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto czekoladowe to obowiązkowa pozycja w mojej kuchni. Ostatnio zachwycił mnie przepis na bardzo szybkie i nieskomplikowane ciasto https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/przepis/przepis-na-szybkie-ciasto-czekoladowe/ To idealna propozycja dla zapracowanej mamy, takiej jak ja. Polecam!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz