Sałatka z ogórków i papryki na zimę

Jest sezon na przetwory. Nie pozostaje nam nic innego jak je robić. Potrzeba tylko trochę czasu i zaangażowania a potem gdy za oknem będzie szaro i zimno otwieramy słoiczek i wspomnienia słonecznych dni wracają.
Sałatka z ogórków i papryki, rzecz prosta a smakowita. Po co kupować gotowy produkt jak jej zrobienie jest bardzo proste. Uwielbiam ją a w mojej okolic nie jest tak łatwo dostać gotowy produkt. Co prawda nie mam też za dużo miejsca na trzymanie wszelkich przetworów, więc z żalem muszę przyznać że nie robię ich za wiele ale zawsze!
Przepis jest inspirowany sałatka pochodzącą ze strony Filozofia Smaku :) Uważam, że jest idealny!

2 kg ogórków gruntowych (nie za małych)
3 czerwone papryki
0.5kg cebuli

Zalewa 1
9 szklanek wody przegotowanej
6 łyżek soli

Zalewa 2
2 szklanki wody
2 szklanki octu 10%
1 szklanka cukru
2 łyżki gorczycy
1 łyżka ziela angielskiego
4 listki laurowe
1 łyżka kolendry
Ogórki szorujemy dokładnie. Można je obrać ale ja tego nie zrobiłam. Kroimy w cienkie plasterki. To zapewne monotonna czynność ale w tym momencie przydaje się robot kuchenny wielofunkcyjny. Pokrojenie ogórków zajęło mi 5 minut:) Wyszło ich sporo więc i miska musiała być duża. Następnie kroimy paprykę w paski i cebulę w piórka. Dorzucamy do miski. Mieszamy. Zalewamy zalewą nr 1 i odstawiamy na co najmniej 2 godziny.
Myjemy słoiki i przekładamy do nich sałatkę osączoną z zalewy. Przygotowujemy zalewę nr 2. Gotujemy wszystkie składniki aż do rozpuszczenia się cukru. Gorącą zalewamy sałatkę. Studzimy słoiczki i pasteryzujemy je około 15 minut. Gotowe.




Komentarze

  1. Sałatka jest wyśmienita.Trochę zweryfikowałam przepis, zmniejszając ilość wody i soli w 1 zalewie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się sałatka bardzo dobra ale trzeba zmniejszyć ilość soli w pierwszej zalewie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz