Terrina z dorsza i łososia z sosem szafranowym

Dawno mnie nie było na blogu, co nie oznacza że nic nie gotowałam. Gotowałam aż nadto. Robiłam przyjęcia małe i duże. Eksperymentowałam i gotowałam tradycyjnie. Dużo tego było, bardzo dużo i z tego wszystkiego zabrakło mi czasu na zdjęcia. Na zbieranie przepisów. Cóż tak to bywa w życiu. Mam kilka zanotowanych i obfotografowanych. Oto jeden z nich. Przepyszna terrina z sosem szafranowym. Na święta, na rodzinne spotkanie, na komunię i każde inne przyjęcie na którym chcecie zabłysnąć. Polecam i zapraszam do wypróbowania!

Składniki (na 2 podłużne foremki keksówki):
700 g fileta z łososia
500 g dorsza
2 łyżeczki soli lub wedle smaku
5 białek
900 ml śmietanki, u mnie 36%
3 łyżki pomidorowego przecieru
3 łyżki ziemniaczanej mąki
¼ łyżeczki kajeńskiego pieprzu
100 ml posiekanego kopru

Przygotowanie:
Wszystkie składniki powinny mieć pokojową temperaturę.  Obie ryby przepuścić przez maszynkę do mięsa. Wymieszać z mąką ziemniaczaną, solą i pieprzem. Następnie dodać białka, przecier pomidorowy, posiekany koper i mieszając dodawać śmietanę. Wyłóż foremki pergaminem i napełnić je rybną masą. Przykryć foremki folią aluminiową.
Piec w nagrzanym piekarniku do 180ºC w brytfance z wodą, aż terrina uzyska temperaturę 60ºC lub około godziny. Terrina powinna być sprężysta. Wyjąć z piekarnika i ostudzić.


A teraz czas zrobić sos szafranowy do terriny.

Składniki:
2 łyżki musztardy dijon
5 żółtek
0,5 g zmielonego szafranu
sok i skórka z jednej pomarańczy
sok i skorka z jednej cytryny
2 łyżki winnego octu
400 ml rzepakowego oleju
sól i do smaku
250 ml creme fraiche*
100 ml posiekanego szczypiorku
Przygotowanie:
Rozpuścić szafran w soku z pomarańczy i cytryny. Zmiksować żółtka z musztardą i octem. Miksując dalej dolewać po odrobinie oleju. Doprawić majonez solą i zmiksować jeszcze raz. Do sosu wykorzystałam cały majonez. Dodać sok z pomarańczy i cytryny, szczypiorek, creme fraiche i wymieszać.

Komentarze