Spaghetti z sosem pomidorowym

Koleżanka w pracy pewnego dnia przyniosła spaghetti z sosem pomidorowym z mięsnym mielonym. I stało się... nabrałam ochoty na to danie ale jakoś się nie składało aby je ugotować a danie cały czas siedziało mi w głowie. Nawet czułam jego smak w ustach choć go nie zjadłam. W końcu nadszedł ten dzień. Zabrałam się za gotowanie. I tak powstał przepyszny sos pomidorowo-mięsny z warzywami. Cudoooo!!!!
500 g mięsa wołowo-wieprzowego mielonego
2 marchewki
2 garści suszonych pomidorów (ja dałam suszone nie z zalewy)
1 spora cebula
1-2 ząbki czosnku
1 czerwona papryka
1 słoik domowego sosu pomidorowego (jak ktoś nie posiada to puszka pomidorów i mały koncentrat - jako że u mnie był gotowy sos już doprawiony, to trzeba jeszcze suszonej bazylii, trochę chili)
1-2 łyżki octu balsamicznego
1 kieliszek czerwonego wytrawnego wina
olej do smażenia
sól, pieprz
spaghetti

Marchewkę, paprykę i suszone pomidory kroimy w kostkę. Cebulę również a czosnek przeciskamy przez praskę. W rondlu rozgrzewamy olej. Wrzucamy cebulę i smażymy kilka minut aż zmięknie. Następnie dodajemy warzywa i całość smażymy kolejne kilka minut. Na osobnej patelni rozgrzałam olej i podsmażyłam mięso, które dodałam  potem do warzyw. Dodałam sos pomidorowy, wino i ocet balsamiczny oraz czosnek. Na malutkim gazie gotowałam około 30 minut aby wszystkie smaki połączyły się. Doprawić solą i pieprzem. Warto w trakcie gotowanie warto spróbować i może trzeba będzie dosypać trochę ziół, może ostrej papryki, dolać wina lub octu. Doprawić należy wedle swojego uznania. Każdy ma inny smak! Potem ugotować już tylko spaghetti zgodnie z przepisem na opakowaniu, nałożyć na talerz, posypać parmezanem i zajadać popijając kieliszkiem czerwonego wina:)

Komentarze