Pierogi kaszanką

Każdy lubi pierogi. Ja uwielbiam. Co prawda wg mnie najlepsze są te, które zrobi mama:) Nie mają sobie równych. Ja też potrafię ale nie są one nigdy tak dobre. Tym razem powstały pierogi z kaszanką. Tak, tak... dobrze czytacie pierogi z kaszanką. Dla kogoś kto lubi i pierogi i kaszankę to rozwiązanie idealne. Pierogi są dobre i proste w wykonaniu tylko trochę pracochłonne jak to pierogi. Polecam jednak wszytkim ich wypróbowanie. Nie zawiedziecie się!


Ciasto, każdy ma swój przepis i każdy będzie idealny, o to mój:
0,5 kg mąki
zimna woda
2 łyżki śmietany
jajko

Farsz:
5 kaszanek (ok. 600 g)
2 małe cebule
ząbek czosnku
szczypta gałki muszkatołowej
świeża mięta
łyżeczka oliwy
łyżeczka masła 
świeżo mielony pieprz
sól

Z podanych składników na ciasto szybko je zagnieść. Następnie odkrawać kawałek i wałkować. Co do grubości ciasta to zależy czy lubicie pierogi z mniejszą jego ilością czy większa. U mnie jest grubsze bo takie pierogi lubię. Wykrawamy szklanka lub wykrawaczką kółka, które wypełniamy farszem i zlepiamy. Wrzucamy na wrzątek i gotujemy kilka chwil od wypłynięcia.
Farsz:
Na patelni podsmażamy posiekaną drobno cebulę. Gdy zacznie robić się szklista dorzucamy posiekany drobno czosnek i chwilę smażymy.
Dodajemy obraną z jelita i pokrojoną kaszankę. Zwiększamy ogień i podsmażamy ok. 5 minut, aż zacznie się rozpadać.
Przyprawiamy solą, gałką i pieprzem. Farsz studzimy, następnie dodajemy porwane listki mięty i mieszamy.
Podajemy z wody z smażoną cebulką lub jak u mnie smażone z cebulką. Pycha:)

Komentarze