Makaron z jarmużem i pomidorami

Moje pierwsze spotkanie z jarmużem. Może nie ostatnie ale jak na razie nie będziemy się bardzo przyjaźnić. Nie jest zły i w połączeniu z makaronem nawet mi smakował, ale jeszcze się nie zaprzyjaźniliśmy całkowicie. Ta przyjaźń potrzebuje więcej czasu aby na dobre się rozwinąć. Jednakże to danie polecam wszystkim. Jest naprawdę dobre.


Składniki na 2 porcje:
150 g ulubionego makaronu
2 szklanki pociętego jarmużu
5 plasterków papryczki chili
1 ząbek czosnku, posiekany
2 łyżeczki kaparów
1/2 łyżeczki wędzonej papryki
olej lub oliwa
1 puszka krojonych pomidorów
2 łyżki ajwaru
1/4 łyżeczki oregano
1/2 łyżeczki tymianku
1/2 łyżeczki trzcinowego cukru
sól i czarny pieprz


Jar­muż po­ło­żyć na sicie i prze­lać wrząt­kiem. Na dnie ron­del­ka roz­grzać olej, dodać chili, czo­snek oraz ka­pa­ry i sma­żyć przez 1 mi­nu­tę. Po tym cza­sie dodać wę­dzo­ną pa­pry­kę, do­kład­nie za­mie­szać i wsy­pać jar­muż. Sma­żyć wszyst­ko przez 3 – 5 minut do czasu, aż jar­muż zmięk­nie.
W mię­dzy­cza­sie za­go­to­wać oso­lo­ną wodę na ma­ka­ron i go­to­wać go zgod­nie z in­struk­cja­mi na opa­ko­wa­niu.
Do pod­sma­żo­ne­go jar­mu­żu dodać po­mi­do­ry oraz po­zo­sta­łe skład­ni­ki. Dusić wszyst­ko bez przy­kry­cia przez 10 – 15 minut.
Ugo­to­wa­ny ma­ka­ron od­ce­dzić i dodać do zre­du­ko­wa­ne­go sosu. De­li­kat­nie wmie­szać klu­ski w sos, po­zwo­lić się go­to­wać przez ko­lej­ne 2 – 3 mi­nu­ty, do­pra­wić do smaku solą oraz pie­przem i po­da­wać.



 

Komentarze