Sernik z ziemniakiem

Ciekawe...w sieci znalazłam wiele przepisów, wiele też słyszałam na ten temat ale sama nie robiłam. Wiem, że ser i ziemniak się łączy ale że do sernika? No nie wiem. Tak dodaję mąki ziemniaczanej ale ugotowany ziemniak?
Dobra, spróbowałam i co? Pycha. A ziemniaka nie czuć. Oczywiście gdy dobrze go zmielimy a nie zostawimy grudki. Bo wtedy będzie sernik z grudkami ziemniaka. Bardzo prosty. Zrobiony na bazie przepisu, który u mnie gości w domu od zawsze:) Zapraszam!


500 g tłustego, niekwaśnego białego sera
3 ugotowane ziemniaki
125 g masła
1 szklanka cukru
4 jajek
50 g rodzynków
1 łyżka mąki ziemniaczanej

Ser i ziemniaki (bez skórki) mielimy dwukrotnie w maszynce chyba że ser już jest zmielony (zależy od tego jaki kupicie). Ucieramy masło z cukrem. Cały czas ucierając, dodajemy stopniowo po jednym żółtku i po łyżce zmielonego sera z ziemniakami. Sparzone rodzynki mieszamy z mąką ziemniaczaną. Z białek ubijamy sztywną pianę. Wymieszane rodzynki dodajemy razem z pianą do masy serowej. Delikatnie, ale bardzo dokładnie mieszamy. Masę serową wykładamy do wysmarowanej masłem i wysypanej tartą bułką tortownicy i pieczemy 60 minut w piekarniku nagrzanym do 160-180°C.

Komentarze

  1. Też słyszałam, ale jakoś póki co nie robiłam... A Ty kusisz mnie ogromnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Skuszona! Nie żałuję:) Podchodziłam do niego z pewną dozą nieśmiałości...ale udało się!

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz