Tarta grzybowa

Lubie gotować. Lubie jeść. Po prostu sprawia mi to przyjemność. Zapisałam się nawet na kurs kucharski...ale o tym kiedy indziej! Dziś głównym tematem jest pyszna tarta grzybowa. Prosta i pyszna. Smakowała drugiej połowie i to najważniejsze. Co by obiad nie był w 100% wegetariański był też kawałek porządnego mięsa!
ciasto
200g mąki (u mnie pszenna z pełnego przemiału)
1 jako
125g masła
szczypta soli

farsz
300g mrożonych grzybów (w sezonie świeże)
cebula
czosnek
papryczka chili, mała i zielona
150 g boczku
sól, pieprz
mały kubek śmietany
2 jajka
masło ghee
spora garść wiórków z mozzarelli albo innego tartego sera

Z podanych składników na ciasto, zagnieść je szybko. Masło musi być zimne. Ciasto kruche trzeba zagniatać szybko. Odstawić na 30 minut do lodówki. Następnie upiec. Ja piekłam w tortownicy o średnicy 24 cm wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto przykryłam folią i wysypałam groch co by nie urosło. Na ostatnie 5 minut zdejmujemy groch i przypiekamy trochę ciasto.
Robimy nadzienie. Cebulę, czosnek i chili drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę ghee. Dodajemy na gorące masło cebulę, czosnek a po chwili chili. W między czasie kroimy grzyby na kawałki. Dodajemy grzyby i całość razem podsmażamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Boczek kroimy w drobną kostkę i podsmażamy na osobnej patelni. Grzyby i boczek studzimy. W misce mieszamy śmietanę z jajkami. Dodajemy ostudzone składniki i boczek. Mieszamy delikatnie, dodajemy ser. Całość wylewamy na upieczony spód tarty. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 35 minut.
Smacznego!


Komentarze

  1. Bardzo lubię tarty. Często je robię, bo moje córki za nimi przepadają :). Do tej pory jedynymi grzybami, które lądowały w nadzieniu były pieczarki. Muszę spróbować z leśnymi grzybami :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz