Ceviche z łososia

Tym razem chciałam zabłysnąć w kuchni i wzbudzić zachwyt u mojej drugiej połowy. Udało się! Był zachwycony kolacją! Walentynkowa kolacja była strzałem w dziesiątkę. Delikatna przystawka inna niż zawsze. Mięso na drugie danie:) Pijany deser z kremem. Od początku...na przystawkę było ceviche z łososia.Co to, takiego to ceviche? Jak mówi "Wielki leksykon kulinarny" autorstwa F. Jurgena Herrmann'a ...ceviche to specjał pochodzący z Ameryki Południowej i Środkowej, pierwotnie z Peru. Oryginalnie potrawa przyrządzana jest z różnych gatunków białych ryb, pokrojonej czerwonej cebuli, drobno posiekaną chili zamarynowane w soku z limonki.
Moja wersja jest troszkę inna i okazała się przepyszna!
150 g świeżego łososia
sok z limonki
sok z cytryny
sok z pomarańczy
drobno psiekane chili
drobno posiekana szalotka
sól, pieprz
kropla oliwy
Łososia kroimy w kostkę. Przekładamy do salaterki do której wcześniej wycisnęliśmy sok z limonki, cytryny i pomarańczy wymieszany z drobno posiekanym chili i szalotką. Mieszamy delikatnie. Doprawiamy odrobina soli i pieprzu. Salaterkę owijamy folią i odstawiamy do lodówki. Wersji jest kilka. Na dwie godziny lub na cztery, na noc... Ja wybrałam opcję 24 godzinną. Podane z awokado i pomidorkami wraz z grzanka i lampka białego wina...idealne rozpoczęcie wieczoru:-)


Komentarze

  1. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba nigdy takiego dania nie robiłem z łososia i bardzo mnie ono zaciekawiło. Jako, że ja lubię eksperymentować w kuchni to na pewno z czasem również i to danie wykonam. Bardzo smakuje mi przepis https://mowisalmon.pl/przepisy/krakersy-z-nasion-z-wedzonym-lososiem-mowi-z-zielonym-serkiem-i-piklami-warzywnymi/ który moim zdaniem sprawdza się znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz