Pilaw orientalny z kurczakiem

Tęsknię za wakacjami. Poleciała bym w świat, ale różne zdarzenia i wydarzenia dziejące się ostatni sprawiły, że na razie nie mogę jechać. Mam nadzieję, że uda mi się to wkrótce i będę mogła ruszyć w świat. Gdyby ktoś zadzwonił i powiedział, że za tydzień jedziemy w podróż na dzień, na miesiąc, rok a może dłużej to bym pojechała. Poznała bym inne kuchnie. Nauczyła się gotować inaczej. Poznałabym świat.
Podróże po Indiach...zrodziły się z marzeń i były wspaniałym przeżyciem. Mam nadzieję, że jeszcze tam wrócę choć na chwilę. Kiedyś...
A dziś aby poczuć choć na chwilę smaki kuchni orientalnej powstał pilaw. Co to takiego?  Pilaw zwany także pilau, pulau, pulao, płow, pilaf, pilafi  to słynna w XVI i XVII wieku potrawa wschodnia, złożona z ryżu z dodatkiem baraniny, ryb i kurczaka smażonych w oliwie lub gotowanych w rosole, z dodatkiem dużej ilości ostrych korzeni.
O to i on!
pierś z kurczaka
100g ryżu
cebula
ząbek czosnku
po garści: moreli, rodzynek i żurawiny
po pół łyżeczki: sumaku, kolendry, kuminu
chili dla ostrości
sól
olej
migdały w płatkach
2 szklanki bulionu drobiowego
Cebulę pokroić w piórka, czosnek drobno posiekać. Morele pokroić w słupki. Kurczak pokroić w kostkę i podsmażyć na patelni. W rondlu rozgrzać olej i dodać cebulę i czosnek a po kilku chwilach bakalie i ryż. Mieszać razem kilka chwil i dolać bulion. Gotować razem około 15 minut, a dokładniej do chwili aż ryż będzie miękki. Pod koniec gotowania dodać kurczaka. Razem gotować około 5 minut. Podawać! Smacznego!

Komentarze

  1. ooooo wyprawy do Indii to i ja zazdroszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ...ja bardziej zazdroszczę tych oryginalnych smaków które miałaś okazje skosztować, danie bardzo intrygujące!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja sobie też zazdroszczę... tęsknie za Indiami....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz