Nocny chleb z żurawiną

Zamiast kupować lepiej piec:) Tak też uczyniłam. Powstał przepyszny chleb z żurawiną. Skończył się piec o 23.58:) Nie jest to trudne, wręcz bardzo proste. Co prawda mój chleb był na drożdżach. Z tymi na zakwasie różnie bywa, w moim wykonaniu... Za to moja mam się w tym specjalizuje i za każdym razem wychodzą jej co raz lepsze. Ma dwa zakwasy: pszenny i żytni. A chleby.... pycha!!!! Przestała już kupować chleby tylko piecze.

300g mąki chlebowej 720
300g mąki pszennej z pełnego przemiału 1850
10g drożdźy suszonych
1 łyżeczka miodu
3 łyżki oliwy
100g suszonej żurawiny
480 ml ciepłej wody

Do miski wsypać obie mąki, sól, oliwę i miód oraz dodać suszone drożdże. Jeśli dodajmy świeże drożdże to wymieszać je w ciepłej wodzie. Stopniowo dodawać wodę i dokładnie wyrabiać. Potrwa to około 10 minut albo i dłużej. Im lepiej ciasto napowietrzone tym lepszy chleb. Pod koniec wyrabiania dodać żurawinę. Ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. U mnie było to około 1,5 godziny. Następnie przerobić i przełożyć do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Odstawić jeszcze na pół godziny. Można posmarować wierzch oliwą. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piec 40 minut.



Komentarze