Gulasz wieprzowy z ogórkiem i pieczarkami

Prawda jest taka, że każdy, no może prawie każdy mężczyzna lubi jeść mięsko. Na pewno mój tak. Na stole, na sobotni obiad zagościł gulasz wieprzowy z pieczarkami, boczkiem, cebulką i ogórkiem konserwowym. proste. Właściwie szybkie danie a przy tym bardzo smaczne. Polecam wszystkim.
 około 500 wieprzowiny (u mnie kawałek karkówki i szynki wieprzowej)
2 cebule
350 g pieczarek
100 g boczku wędzonego
4 ogórki konserwowe
sól, pieprz
2 liście laurowe
kieliszek czerwonego wina - nie koniecznie
bulion wołowy
Mięso kroimy w cienkie kawałki i obsmażamy na oleju. W między czasie kroimy boczek na plasterki, cebulę w kostkę. Zdejmujemy mięso z patelni i przekładamy do garnka. Na patelnie wrzucamy boczek i cebulę i smażymy chwilę. Zdejmujemy i dokładamy do mięsa. Na patelnie wrzucamy pokrojone pieczarki i obsmażamy. Do garnka dodajemy szklankę bulionu i wino. Wrzucamy listek laurowy, doprawiamy solą i pieprzem i dusimy około 20 minut. Następnie dodajemy przesmażone pieczarki i dusimy razem około 5 minut. Ogórka kroimy na kawałki i dodajemy do mięsa. Razem gotujemy jeszcze z 5 minut. Próbujemy czy nie trzeba doprawić. Gotowe.
Podać można z ziemniakami, kaszą gryczaną, ryżem czy bagietką. To zależy tylko od naszej inwencji.

Komentarze

  1. ;)... JA NIE UMIEM GOTOWAĆ I NIE LUBIĘ - a muszę... szukam więc prostych, oczywistych przepisów - ten napisany jest przejrzyście... mam nadzieje, dzis będe eksperymentować - ale dla takiego laika jak ja nic nie jest oczywiste - więc mam nadzieje, że żadnego "punktu" Pani nie omineła ;) PROSZE MI ŻYCZYC POWODZENIA ;) PS.a śmietany Pani nie dodaje? POZDRAWIAM ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki i zycze powodzenia! Uwagi mile widziane. PS. Smietany nie dodaje:)

      Usuń

Prześlij komentarz