Sos pomidorowy

Ten weekend był pracowity. Ale ja to lubię. Gotowanie sprawia mi radość i pozwala zapomnieć o troskach i smutkach. Jak potem goście konsumują z apetytem to trud wynagradzany jest potrójnie. Powstał ajvar, pasta z papryki i sos pomidorowy. Doskonały zimą wraz z mięsem i makaronem albo wg uznania. Robi się szybko  i jest prosty.

2 kg pmidorów (mogą być lima, malinowe) ja użyłam gruntowych
2 cebule
pół główki czosnku
pęczek bazylii
papryczka chili
sól, pieprz
3 łyżki cukru
3 łyżki octu z czerwonego wina,
pół szklanki oliwy

Czosnek, cebulę i bazylię zmiksować, pod koniec dodać pokrojone pomidory, papryczkę chili. Wszystko przełożyć do garnka. Smażyć na małym ogniu. Dodać przyprawy, ocet i oliwę. Smażyć około 2 godzin. Następnie przekładamy do słoiczków i gotowe. W trakcie gotowania trzeba próbować. Może trzeba będzie dodać więcej soli lub pieprzu albo cukru. Każdy ma swój smak. Smacznego.

Komentarze

  1. Dzień dobry, jestem zainteresowana współpracą z Pani blogiem, proszę o kontakt:) wspolpraca@armadeo.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz