Wieprzowina w stylu chińskim

Kiedyś zamiast pójść na Technologię Żywienia poszłam na Ubezpieczenia. Skończyłam. Pracowałam. A teraz? Teraz nie wiem co powinnam zrobić. Gotuję. Organizuję przyjęcia. Wszyscy są zadowoleni. Ja też. Robię to co lubię. Chyba nawet nieźle mi wychodzi :)
Wieprzowina pochodzi ze strony kwestiasmaku.pl Wszystkim bardzo smakuje. Pierwszy raz był wg przepisu a każdy następny już się  modyfikował. Taka baza a potem..... każdy wg. uznania. Jako że ja i inni lubią ostre dania to pierwszą zmianą było dodanie więcej chili i jeszcze ostrego sosu.
                                     


150 g polędwiczki wieprzowej lub wieprzowiny od szynki a nawet kurczaka
mała szczypta soli i świeżo zmielony pieprz
1 łyżka mąki ziemniaczanej
1/2 czerwonej papryki
1 cebula szalotka
1/2 marchewki
5 cm kawałek białej części pora
2 ząbki czosnku
1 papryczka chilii
1 cm kawałek imbiru
2 łyżki oleju kokosowego, słonecznikowego lub innego roślinnego
sos chilii
Sos:
3 łyżki octu ryżowego
3 łyżki wody
5 łyżek sosu sojowego
3 łyżki brązowego cukru

Polędwiczkę przekroić wzdłuż a następnie pokroić w poprzek włókien na cieniutkie plasterki. Doprawić solą i pieprzem a następnie obtoczyć w mące ziemniaczanej.
Paprykę i cebulę pokroić na większe kawałki. Marchewkę i pora pokroić wzdłuż na cienkie słupki. Czosnek oraz papryczkę chili pokroić na plasterki a imbir obrać i zetrzeć na drobnej tarce. Sos jest prosty do zrobienia - wymieszać wszystkie składniki w miseczce:)
Na dużej patelni rozgrzać 1 łyżkę oleju, włożyć wszystkie warzywa i mieszając smażyć przez około 4 minuty. Warzywa wyjąć. Na patelnię dodać drugą łyżkę oleju i włożyć polędwiczkę lub inne mięso, zwiększyć ogień i smażyć przez około 3 minuty co chwilę mieszając aby równomiernie się obsmażała.
Włożyć z powrotem warzywa, wszystko wymieszać, wlać sos. Gotować jeszcze przez około 2 minuty aż sos zgęstnieje. Ugotować ryż w osolonej wodzie. Ja to robię zawsze wg standardowej metody czyli 2 do 1 (2 szklanki wody na 1 szklankę ryżu). Sprawdza się zawsze ale oczywiście może być i ryż z torebki lub każdej innej Wam znanej metody jego przyrządzania. Wyłożyć danie na talerze, posypać szczypiorkiem i podawać z ryżem. 
Smacznego!



Komentarze

Prześlij komentarz