Prosty, pyszny dobry chlebek

Zamiast kupnego. Nie ma to jak domowy chleb. Ten jest wyjątkowo prosty w przygotowaniu i dodatkowo robi się szybko. Tak szybko, że jak wyrósł to mnie zaskoczył. Myślałam, że będę miała chwilę wolnego:) a tu już trzeba wstawiać do piekarnika. Chlebek składa się z 5 składników. Mąka może być taka jak lubicie. Ja użyłam pszennej bo tylko tę miałam pod ręką.
4 szkl mąki pszennej
szkl piwa jasnego
szkl ciepłej wody
1.5 łyżeczki suszonych drożdży
2 łyżki miodu

Mąkę wymieszać z drożdżami. Piwo z wodą i miodem zmieszać razem. Dodać do mąki. Wyrobić ciasto robotem. Zajęło mi to około 8 minut. Przykryć i odstawić do wyrośnięcia. Trwało to niecałe 30 minut. Przekładamy do foremek. U mnie keksówka i mini keksóweczka. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 240 stopni. Po 10 minutach zmniejszamy do 200 stopni i pieczemy jeszcze 50 minut. Trzeba pilnować. Każdy piekarnik jest inny i może być trochę dłużej lub krócej.
Smacznego!!!

Komentarze