Gruszka, orzech, szpinak i camembert....

To była tarta urodzinowa. Pyszna. Idealna na małe przyjęcie urodzinowe. Szybka. Wykwintna. I w ogóle pyszna:) Gościom podobno smakowała. Nie zostało ani okruszka. Ani orzeszka. Zastąpiłam ser telaggio, serem brie. Nie mogłam go znaleźć. Następnego dnia zaniosło mnie do Biedronki lub Lidla nie pamiętam dokładnie. A tam dni włoskie i co? Telaggio! A ja się za nim nachodziłam! Gdzie ta sprawiedliwość! Ale co tam i tak była dobra. Inspiracja znaleziona na www.kwestiasmaku.pl Polecam!!!
Ciasto
125 g mąki ja użyłam pełnoziarnistej
125 g serka kremowego
75 g masła
sól
jajko

Farsz
100 g śmietany 18%
2 gruszki
300 g sera telaggio u mnie brie
4 łyżki orzechów włoskich
garść szpinaku

Sałatka
opakowanie rukoli
garść orzechów włoskich
gruszka
oliwa
ocet balsamiczny
miód
sól, pieprz, czosnek

Z podanych składników na ciasto zagnieść je. Co najmniej na godzinę wcześniej albo jeszcze lepiej na całą noc. Piec w tortownicy 24 cm lub formie do tart lub innej jaką mamy. Pieczemy w 200 stopniach przez 20 min. Przed wstawieniem po nakłuwać widelcem aby uniknąć górek i dolinek.
Upieczony spód smarujemy śmietaną, solimy i pieprzymy. Układamy ser a na nim pokrojone w cienkie plasterki gruszki, posypujemy orzechami i doprawiamy. Wstawiamy do piekarnika na 13 - 14 minut.
Po wyjęciu posypujemy szpinakiem albo rukolą.
Z podanych składników na sałatkę robimy ją. Orzechy siekamy, gruszki kroimy w kostkę. Mieszamy sos, którym polewamy sałakę przed podaniem.
Gotowe! Smacznego!!!


Komentarze