Lekkie ciasto marchewkowe

Nie ma co ukrywać lubię słodkie. Staram się, na prawdę się staram, ale nie zawsze mi wychodzi aby nie zjeść kawałeczka. Jak już ma być coś na słodko staram się aby było zdrowe, ale nie zawsze wychodzi jak zauważycie na moim blogu. Wiem, wiem... Tym razem było, jest zdrowo chyba... Ciasto marchewkowe. Lubię. Polecam. Proste. Wilgotne. Pachnące przyprawą korzenną domowej roboty. Lekkie. Po prostu dobre:)

200 g startej marchewki
150 g mąki żytniej typ 2000
85 g cukru trzcinowego
1/2 łyżeczki sody
90 g oleju
180 g jogurtu naturalnego
2 jajka
1 łyżeczka przyprawy korzennej
1 jabłko
garść rodzynek lub orzechów włoskich

Marchewkę i jabłko obrać a następnie zetrzeć. W jednej misce wymieszać składniki suche, w drugiej składniki mokre. Następnie dodać składniki mokre do suchych. Wymieszać. Dodać starte jabłko i marchewkę oraz rodzynki lub orzechy lub inne bakalie jeśli lubicie albo w ogóle nic nie dodawać. Wymieszać. Ja miałam możliwość wypróbowania mojej nowej formy do pieczenia. Wysmarowałam ją dokładnie masłem. Może to być mała tortownica (20 cm) lub foremki na muffinki lub inna nie duża forma do pieczenia. Wstawiamy do nagrzanego piekarnika do 170 stopni na 1 godzinę.

Gotowe! Smacznego!

Komentarze

Prześlij komentarz