Domowy hummus i pasta tahini

Jako, że za oknem wiosna :) ... wiem, wiem to nie wiosna tylko słoneczny, mroźny dzień w środku zimy :) Nadchodzą też urodziny mego brata a ja w ramach prezentu postanowiłam dać mu domowy obiad. A jako, ze lubię gotować taki prezent to sama przyjemność. Będzie i to i tamto. Będzie i tort ze świeczkami. Oj brat da mi popalić:) Ale co tam! Prezent to prezent trzeba go brać z dobrodziejstwem całego inwentarza!!! Jedną z przystawek będzie domowy hummus z domową pastą tahini. Proste i smaczne!

Tahini
10 łyżek sezamu
oliwa
olej sezamowy
sól

Sezam prażę na patelni. Trzeba go pilnować aby się nie spalił. Następnie studzę. Aby łatwiej było go zmiksować ja mielę go w młynku na proszek. Następnie przekładam do miseczki dodaję oliwę około 3-4 łyżek, olej sezamowy - kilka kropli i sól. Miksuję razem na gładką pastę. Przekładam do słoiczka i chowam do lodówki. Na trochę starczy.




Hummus
puszka cieciorki
czosnek
sól
szczypta kuminu
oliwa
1/2 łyżeczki chili
2 i 1/2 łyżeczki pasty tahini

Cieciorkę odcedzamy. Przekładamy do miseczki i dodajemy pozostałe składniki. Starty czosnek, chili, sól, pastę tahini i 3 łyżki oliwy. Miksujemy na pastę. Może być jeszcze konieczność dodania oliwy więc nie martwy się że za dużo tylko dodajmy. Ma być to pasta, którą łatwo będzie nabrać chlebkiem arabskim. Gotowe. Przed podaniem można przybrać to oliwkami, posypać papryka i skropić dobrą oliwą.


Komentarze

  1. mam pytanie - ile tego czosnku? ponieważ kocham czosnek czy mogę dać go aż całą główkę? czy może to będzie za dużo? i zamiast hummusu wyjdzie czonmus?;):D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak kto lubi ale co najmniej 3-4 ząbki na pewno. Ja lubię czosnek ale w humusie nie aż tyle. Do tych proporcj cała główka to wg mnie za dużo.

      Usuń

Prześlij komentarz