Pyszna zupa fasolowa bardzo prosta :)

Jednak znowu zupa. Dobra. Prosta. Łatwa. Smaczna. Jak zawsze około godziny 21tej nachodzi mnie wena twórcza i tak było w przypadku tej zupy. Wszystkie składniki w domu. Zatem do roboty. Zupa była tak dobra, że prawie całą zjadłam na jeden raz. Czasami jestem zachwycona tym co ugotuję, wiem wiem nie powinnam wpadać w samo zachwyt ale co tam! Czasami trzeba, a ta zupa naprawdę była taka dobraaaa.......!!!



filiżanka białej drobnej fasoli
włoszczyzna bez pora
cebula
3 plasterki boczku
kostka bulionowa
sól, pieprz
3 ziarenka ziela angielskiego
liść laurowy
kilka ziarenek pieprzu








Fasolę moczyłam około godziny. Potem zalałam 1.5 litra wody i gotowałam około 30 minut. W międzyczasie pokroiłam włoszczyznę i dodałam o do gotującej się fasoli. Dodatkowo wrzuciłam kostkę bulionową (zamiast kostki wody można wykorzystać rosół) i przyprawy. Gotowałam kolejne 30 minut. W trakcie gotowania pokroiłam drobno cebule i boczek. Podsmażyłam około 5 minut i dodałam do gotującej się zupy. Czas a próbowanie i ocenę czy nie brakuje soli i pieprzu. Jeśli potrzeba to dosypujemy, jeśli nie to odstawiamy z ognia. Zupa jak postoi to jest lepsza. Tak było i z tą. Następnego dnia mój zachwyt osiągnął pełnię zachwytu:) Och.... co to była za zupa.....
Smacznego!

Komentarze

  1. Co prawda bez boczku, ale równie pyszna zupa fasolowa Madzi u mnie na blogu - http://www.kulinarnyblog.pl

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz