Marnowana papryka

Sprawdzony przepis. Prosty. Gotowe słoiczki znikają szybko. Jako że papryka jest dostępna cały rok można ją zawsze zrobić. 

2,5 kg papryki (kolor dowolny) moja jest czerwona
750 ml octu (ja dałam 10%)
250 gram cukru
1,5 litra wody
2 łyżeczki soli
przyprawy: gorczyca, ziele angielskie, pieprz czarny (ziarenka), liść laurowy
czosnek








 


Umyć paprykę i pokroić (co do kształtu nie narzucam żadnego czyli dowolny). Ja użyłam słoików litrowych bo tylko takie miałam. Na każdy słoik: ząbek czosnku, łyżeczka gorczycy, 3 – 4 ziela angielskie i pół łyżeczki pieprzu. Załadować papryką. Ocet, woda, cukier i sól zagotować i zalać zalewą słoiki. Ostatnia czynność to pasteryzowanie. Duży garnek, ściereczka na dno, słoiczki do środka, wody do 3/4 garnka i tak gotujemy około 30 minut.

Komentarze

Prześlij komentarz