Szaparag do talerza marsz!


Sezon na szparagi w maju i czerwcu trwa. U mnie zagościła zupa. Wyjątkowo dobra i prosta w wykonaniu. Nie mój przepis, bo ze strony www.kwestiasmaku.com ale polecam wszystkim. Jest wg mnie rewelacyjna. Z mojej strony co zmieniłam to zwiększyłam ilość szparagów. Warto korzystać z przepisów innych. Czasami wprowadzając coś od siebie albo i nie. Czasami sami nie mamy odwagi aby połączyć pewne smaki, a może warto? Warto. Polecam tę zupę i stronę:)


Składniki, 4 - 6 porcji: 

1,5 litra bulionu drobiowego
250 g piersi kurczaka 
po 3 ziela angielskie i ziarenka pieprzu, listki laurowe, sól morska 
10 nitek szafranu (opcjonalnie)
5 łyżek kaszy jaglanej
200 g młodej marchewki, pokrojonej ukośnie na plasterki
250 g młodych ziemniaków, oskrobanych i pokrojonych w kostkę
100 ml mleka
2 płaskie łyżki mąki
2 pęczki zielonych szparagów, pokrojonych na kawałki
sól i pieprz
6 łyżek płynnej śmietanki kremówki 30%
Zagotować bulion razem z piersią kurczaka, przyprawami oraz szafranem, uprzednio moczonym przez kilkanaście minut w kilku łyżkach ciepłej wody. Bulion gotować na małym ogniu pod przykryciem przez 25 minut, aż kurczak będzie miękki.
Wyjąć mięso, pokroić na kawałki i odłożyć. Bulion przecedzić i zagotować, dodać kaszę jaglaną, marchewkę i gotować na małym ogniu przez 4 minuty. Dodać ziemniaki i gotować przez kolejne 4 minuty.
Wlać mleko wymieszane z mąką. Zagotować, dodać szparagi i gotować przez około 4 minuty, aż warzywa będą miękkie a zupa zgęstnieje. Na dwie minuty przed końcem dodać kurczaka. Ja dodałam bezpośrednio na talerze i zalałam gorącą zupą. Zupę doprawić solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem, wymieszać ze śmietanką kremową. Podawać z pesto bazyliowym.


Komentarze